Hari Ahad...saya buat apa??

Hari minggu biasanyer rehat je kat umah. Tapi kali ni, lain sikit. Hadirkan diri di kenduri sedara kat Jalan Ipoh. Sapa tahu, SMK Raja Ali? Ha, kat situlah. Kalau ikutkan penat, memang tak larat. Tapi bila mengenangkan den pun akan buat kenduri tak lama lagi, so den bawaklah ayah, mak, makcik dan sorang sepupu kecik den. Yelah, boleh jumpa dengan sedara mara yang lain. Boleh gak amik2 no tel mereka yang sudah lama kehilangan. Hampir 2 jam gak den n family lepak kat situ. Mujurlah tak panas membahang. Makan pun sedap. Rasa dahaga jer, gi makan cendol. Entah berapa mangkuk den habiskan. Memang favorite sebenarnya...

Nila budak kecik yang manja dengan den









Perjalanan saya tak habis takat kenduri jer. Sambung lak ke Jakel, ada potongan harga kaw2nyer...jemputlah ke sana, last day akhir cuti sekolah minggu depan. Sedar tak sedar dekat 3 jam duk dalam tu. Bonda saya memilih kain yang betul2 berkenan di hatinya. Ayahanda saya lak, tak larat berjalan. Tunggu jelah dia kat luar.Shopping sakan gak, hehehe. Lagipun bukan selelu saya dapat bawa mak ayah saya berjalan keluar camtu. Kekadang rasa bersalah pun ada. Macam tak adil jer untuk mereka sebab terlalu sibuk dengan tuntutan kerja.

Sambil berjalan ke tempat letak kereta (parking kat semua house sebab kat tempat lain semua dah full), sempat gak masuk kedai kat tepi2 jalan tu, sambarlah den seluar jean sehelai. Ok lah, untuk pakai harian kan...

Kaki dah lenguh, badan dan melekit, kul 6.30 ptg, den cabut balik umah. Malam ni den tak balik umah sewa. Tunggu pagi jelah terus gi ofis, kerja..

Ok, adios...

Ulasan