BUKAN SEDIKIT JERIH DITAGIH...

Assalamualaikum...
Semakin hari kita meniti usia. Sedar tidak sedar hampir 6 bulan ditinggalkan bersawang paparan ini. Bukan kerana tiada lagi minat tapi aturan masa yang tidak mengizinkan. Pelbagai rencana yang terlaksana selama 6 bulan yang berlalu ini. Tidak kurang juga dengan peristiwa yang tidak diduga. Begitu juga dengan mehnah, tribulasi, cabaran dan dugaan dari Dia Yang Maha Kuasa. Kesyukuran yang amat tinggi kepada Dia Rabbul Jalil, mengingatkan siapa kita di atas muka bumi ini. Hanya pelakon yang mencorakkan pementasan dunia menghampiri episod penyudahnya. Cuma cerita akhir cinta ini masih belum menemui jawapannya, apabila Tuhan masih sayang memberikan kita peluang mencari pintu taubat.

May, Jun, Julai, Ogos, September, Oktober, November dan sekarang Disember. Sungguh pantas masa berlalu. Tanpa disedari, tanda-tanda hujung usia dunia semakin jelas kelihatan. Bukan untuk tidak menidakkan usaha mencari tuntutan dunia, tapi sekadar renungan, di manakah pula bekalan kita untuk ke sana?

"Bekerjalah kamu seperti kamu akan hidup seribu tahun lagi. Beribadat lah kamu seperti kamu akan mati esok hari"

Kalau bukan diri kita, siapa lagi yang akan mencari saham untuk akhirat. Tidak pernah dan tidak ada lagi ulama memberikan fatwa mahupun ilmu, yang menyatakan dosa dan pahala itu buleh dipindah-pindahkan. Semakin panjang pula khutbah ini.
Insya Allah, entry akan diupdate dari masa ke semasa. Antara perancangan yang akan diperbaharui, blog ini akan dikemaskini sentiasa, Insya Allah...

Ulasan